Snart blommar hon igen

Sitter med morgonkaffet och har precis käkat frukost, nybakade tekakor från kondis som vanligt. Lite musik igång och tv’n i bakgrunden, svt1 morgonprogram.

Har varit uppe i nya lägenheten idag, hämtade nycklarna på morgonen och åkte sedan direkt dit för att kolla in hur den såg ut nu igen (minne guldfisk ni vet?) och så kollade jag in tvättstugan som var mycket fin. Måste ringa och kolla vilket förråd som är mitt dock.

Snart kommer väl Jackan förbi här så ska vi ta tåget till jobbet, fick höra att det var stopp på Blåa Linjen idag men hoppas att det är löst tills vi kommer dit, orkar inte kuskas runt i buss igen.

Kollade in mina kära blommor idag och min första Orkidé som överlevt många år, som nu inte blommat på några månader har nu börjat visa tecken på att blomma ut, jag blir så glad över så små ting i vardagen, är det nått jag älskar så är det att sköta om mina blommor, haha störd man är man ja välkommen till mitt liv.

Messade en gammal vän, en av mina bästa vänner under åren på Transcom, och fick precis svar, vet inte om hon läser min blogg men om hon gör det så blev jag väldigt glad att hon svarade.

Var i Köping när Anna var här och lämnade hundarna tyvärr men nu är allt som vanligt igen, Zatt ligger i sin bädd och Rasmus sover bredvid mig i soffan, mysigt.

Fan i morgon flyttar jag! Synd att man är i personlig konkurs så man inte har råd att fixa till inredningen som man vill men det är väl lön om nån månad igen förhoppningsvis.

Kommentera

